ePROSIDING: PENULISAN ILMIAH DAN INOVASI

PAK 21 PENDIDIK MALAYSIA 2019

TEMA : Pendidik Obor Inspirasi Negara Ke arah Revolusi Pendidikan Di Malaysia


Diterbitkan Oleh: RSAIANet SOLUTIONS (002599753-P)310-A, Lorong Kedah, Off Jalan Negara,Melawati Square,Pusat Bandar Taman Melawati,53100 Kuala Lumpur,Malaysia. www.rsaianetsolutions.com.mybit.ly/edidikmalaysia Dalam Laman Sesawang: bit.ly/edidikmalaysia eISBN 978-967-17774-0-4Copyright eDIDIK Malaysia Hak cipta terpelihara. Tidak ada bahagian dalam karya ini boleh diterbitkan semula dalam apa jua bentuk atau dengan apa-apa cara tanpa kebenaranbertulis daripada RSAIANet Solutions

Penerbit: RSAIANET SOLUTIONS (002599753-P)310-A, Lorong Kedah, Off Jalan Negara,Melawati Square,Pusat Bandar Taman Melawati,53100 Kuala Lumpur,Malaysia.www.rsaianetsolutions.com.mybit.ly/edidikmalaysia Untuk: eProsiding: Penulisan Ilmiah Dan Inovasi Pak 21 Pendidik Malaysia Jawatankuasa Penerbitan:Mohd Mahadi Bin Mohamed SapiahRoszizul Rahman Bin NazriSalwa Binti AnuarHasliana Binti Hashim
Jawatankuasa KualitiDr. Syed Abi Ghufran Bin Syed AhmadDr. Juhaida Binti Abdul AzizPn. Noraya Elya Binti MohamadEn. Mamat Solleh Bin Ismail

ePROSIDING: PENULISAN ILMIAH DAN INOVASI

PAK 21 PENDIDIK MALAYSIA 2019

TEMA : Pendidik Obor Inspirasi Negara Ke arah Revolusi Pendidikan Di Malaysia

KANDUNGAN

Integrasi M-SIMS Dalam Mentransformasikan Pendidikan di Era Revolusi Industri 4.0 Dr. Syed Abi Ghufran bin Syed Ahmad, Dr. Juhaida binti Abdul Aziz, Mamat Solleh bin Ismail, Wan Sulaini binti Wan Ambak ……………………………………………………………………1
Penggunaan Carta Blue Pink ( BP & PB ) Bagi Meningkatkan Kefahaman Konsep Dan Kemahiran Menambah Dengan Mengumpul Semula Dalam Kalangan Murid Pemulihan Cheetalakchumy Balu
Analisis Tahap Penguasaan Bacaan Al-Quran Murid Tahun 3 Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Daerah Tampin Nurfara Adibba binti Mohd Yazid, Isa bin Hamzah, Azibah bt Baharom
Penggunaan Peta Minda Kimia Organik Dapat Meningkatkan Kemahiran Menjawab Soalan Sintesis Tindak Balas Kimia Bagi Pelajar K2S1T6Norasyikin Ismail @ Chik, Suhaila Hanim Shaari, Farahiyah Mohamed Omar, Nor Hamizah Ishak ..............................
Bos Mandur Kuli Dalam Bahagi Julia Anak Nyalu
Pengaruh Bahasa Melanau Dalat Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Bahasa Melayu Aziz Bin Polai Tatacara Pelaksanaan Kaedah Coaching Untuk Membantu Guru Memperbaiki Amalan Pembelajaran Dan Pemudahcaraan Chia Swee Yee
Edupage® Sebagai Pengurusan Pentaksiran Bilik Darjah (Pbd) Berkesan: Kajian Kes Di Sekolah Kebangsaan Putrajaya Presint 16 (1)Abd Rahman Ismail, Norliayana Mohd Yassin, Rosidah Awang Lah, Yeoh Li Kiang
Cabaran Tenaga Pengajar Dalam Pendidikan Di Abad Ke- 21 Saidatul Safinar Binti Abd Rahman Meningkatkan Kemahiran Membaca Dan Menulis Suku Kata Terbuka Dan Tertutup (Kvk, Kv Kvk Dan Kvk Kvk ) Menggunakan Permainan BahasaSiti Rohani Bt Buyaran @ Basir
‘13+2 Warriors’: Strategi Pdpc Pak21 Menggunakan Pendekatan Modular Kepada Murid Kelas 4USMB Bagi Mata Pelajaran Reka Cipta Di Smk Dato’ Bendahara Cm YusufJaisya Bin Mokhtar
Kepentingan Peneguhan Dalam Menangani Masalah Disiplin Remaja (Kes Buli) Sekolah-Sekolah Menengah Di MalaysiaAbdul Jabbar Bin V.M Packeer Mohammed
Nilam Tambahbaik: Pengisian Dan Pelaksanaan Melalui Teori Howard Gardner Serta Strategi Pemasaran Program Melalui Model Pemasaran AidaNorsazlizawati Binti Md Ali
Kit Permainan Magnet Dalam Pdpc SainsAshok Pillai A/L Kuppusamy
Pendekatan Didik Hibur Melalui Kad Ask – Permainan 3 Bahasa Untuk Merangsang Penguasaan Kosa Kata, Pembinaan Ayat Dan Penulisan Norhayati Binti Daud, Azian Binti Abd Rahman, Abd Halim Bin Awang, Mohd Amin Bin Said, Rafiuddin Bin Rohani
Arana Dalam Pdpc MatematikNor Salhana Binti Mohd Arshad Teknik “Cowritell” Untuk Meningkatkan Kemahiran Menulis Nombor 5,6,7 Dan 9Nanthini A/P Sinnathamby
Kepimpinan Instruksional Guru Besar: Pemupukan Iklim Pembelajaran Dan Komitmen Kerja Guru Reno R.Mitol
Penggunaan Google Classroom Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Di SekolahNorlizawaty Binti Baharin
Aplikasi Kahoot Dalam Pengajaran Dan Pemudahcara Bahasa Tamil Tahun 4 Prema A/P Vijayakumar
Permainan Rantai Makanan Prabuindran A/L Karuppannan
Keberkesanan Penggunaan Teknik Garis, Potong Dan Selesai (GPS), Dalam Menjawab Soalan Objektif Subjek Sains Sekolah Rendah Sritha A/P K.Sithambaram
Permainan “Vocabuno” Untuk Meningkatkan Penaakulan Kosa Kata Dalam Kalangan Murid Lemah Bagi Matapelajaran Bahasa Inggeris PenulisanSharlini A/P Maniam
Penggunaan i-Book Untuk Meningkatkan Minat Pelajar Luar Bandar Dalam Pembelajaran Bahasa Inggeris Siew Haw Siong
Meningkatkan Kefahaman Pelajar Dalam Menulis Mekanisme Tindak Balas Pengalkilan Friedel Crafts Menggunakan Inovasi O-Chem Mecha Kit Bagi Pelajar Matrikulasi Azurah Binti Dapor, Zainab Binti Basri, Sariah Binti Ali, Norsalwana Binti Ngasri
PBL STEM : Satu Pendekatan Pdpc Integrasi Pelbagai Disiplin Mata Pelajaran Panitia Habibah Binti Ja’afar
Persepsi Metafora Guru Sekolah Rendah Di Pedalaman Kapit Ke Arah Penulisan Berangkai Mohd Mahadi Bin Mohamed Sapiah
Retention of Vocabulary Through GoPic With QR CodeEmily Lau Yen Yen, Aina Hartini Mohd Khair, Norsharina Mohd Yusof & Melor Md. Yunus Meningkatkan Tahap Penguasaan Pelajar Terhadap Sebatian Karbon Dengan Pengunaan Permainan ‘Chem-Ester’ Melalui Kaedah Didik HiburKomathy A/P Veerasinghan
Phyker Games: Effects On Students’ Motivation / Phyker Games: Kesan Ke Atas Motivasi PelajarNorfaridatul Akmar Bt Hasim, Mohd Mustamam Bin Abd Karim, Nurulhuda Binti Abd Rahman